we-go-vegas-2.reismee.nl

On route

Vandaag konden we uitslapen. Het is tenslotte vakantie. Voor vandaag geen wandeling, maar een reisdag van Zion naar Bryce Canyon. Volgens de routeplanner slechts een rit van ongeveer 2,5 uur als je de kortste route neemt. Aangezien we de kortste route al gezien hebben en we deze vakantie voor de lange omweg gaan, kiezen we vandaag voor de lange route die ons via een dirt road van 48 mile naar Bryce laat gaan. De Cottonwood Canyon Road. Vooraf moeten we alleen checken of er geen regen voorspelt wordt. Dat maakt de weg onbegaanbaar. Daarnaast heb je een auto nodig heb “high clearance” (eentje die hoog op de wielen staat). Hebben wij geluk dat we het een niet hebben en het ander wel, dus groen licht voor de dirt road.

Na de auto en de inwendige mens getankt te hebben, de een met brandstof de ander met koffie starten we onze reis als eerste door Zion.Daar rijden we door het deel van Zion wat toegankelijk is voor auto’s. De rest van het park is te bereiken met de shuttle bussen van het park zelf.

Kennelijk is inmiddels ons ongeluksabonnement niet stilzwijgend verlengd want bij de tunnel door Zion konden we direct doorrijden. Onze tegenliggers hadden daarin minder geluk. Zij stonden in de brandende zon in een file die zelfs voor Amerikaanse begrippen groot en lang was.

Wij konden onze weg dus snel vervolgen naar Kanab, daar waar we aan het einde van onze reis nog 3 nachten zullen verblijven. Vandaar richting Page waar we tussen milemarker 18 en 17 de dirt road inreden.Weer hadden we geluk. Bij het begin van de dirt road stond een enorme (we zijn tenslotte in Amerika) sneeuwschuiver. De weg was dus sneeuwvrij en wanneer we toch vast zouden komen te staan dan kon deze enorme kolos ons binnen een mum van tijd weer uit het mulle zand trekken.

Vol goede moed starten we en ik kan u verklappen we zijn ook vol goede moed geëindigd. We hebben deze middag gereisd van de maan naar de rode steppes en ongeveer alle kleuren van de regenboog gezien. Wat een diversiteit aan landschappen en dat in 48 mile. Het was een schitterende route en we hebben dan ook de nodige stops gemaakt.

Onderweg kwamen we nog diverse opties tegen om wandelingen te doen. Gezien de tijd kozen we deze niet te doen, maar deze route komt wel op ons to do lijstje voor een volgende keer. Na 48 mile gehobbel raakten we weer op de geasfalteerde weg richting Bryce. Na een half uurtje ingecheckt bij het hotel. We hebben een (eigenlijk twee) room with a view. We hebben een kamer in de Lake Lodge met hoe kan het ook anders uitzicht op het meer.

Morgen gaat een deel van de groep vroeg opstaan om de zonsopgang vast te leggen. Het andere deel van de groep gaat dat zien als het licht is. Verder hebben we nog een wandeling op het programma staan en natuurlijk het ranger program en inauguratie van Bryce. Of daar net zoveel volk voor op de been is leest u morgen.

Zion

Het is ons gelukt

Maar eerst hebben we gisterenavond onze eerste echte Amerikaanse maaltijd genoten.Mc D hebben we al wel bezocht maar die zit tegenwoordig overal en telt dus niet mee.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat 2 van ons een hamburger besteld hebben, maar dat zijn totaal andere burgers dan van de Mac D. De prijs trouwens ook. In ieder geval we hebben lekker gegeten en lagen vroeg in bed.

Ruim een uur voordat de wekker afliep waren we wakker. We wilden om 06.00 uur gaan eten en dat is gelukt. Ook waren we vele wandelaars voor, maar bij aankomst bij de bus waren er ook vele wandelaars voor ons. De 2ebus was nog net voor ons en daardoor konden we om 07.50 uur aan de wandeling beginnen. Het is en blijft een schitterende wandeling naar Angels Landing, maar om 09.30 uur waren we boven bij ons basiskamp. O ja, de wekker liep om 05.00 uur af.

Sander is eerst met Senna helemaal naar de top gegaan. Dat gaat langs een smal pad met kettingen waarlangs je naar boven kunt. Probleem is echter dat je er ook langs naar beneden moet en dat voor de meesten het liefst tegelijkertijd.

Als het druk is, en dat was het, moet je langer wachten want tegelijkertijd is geen optie.

Maar beiden hebben het volbracht. Senna voor de zekerheid wel aan een touw en Noah naderhand ook. Omdat het voor Sander de 2ekeer was en omdat het op dat moment wel de Kalverstraat leek is hij niet helemaal meer naar boven gegaan.

Daarna datgene gedaan waar we ons op de heenweg al verheugden. Tijdens de afdaling kijken naar diegenen die naar boven gingen. In de wetenschap dat het veel heter was en wij precies wisten wat zij nog voor de boeg hadden. Sommige stijgers hadden dat door.

Omdat Noah 5 jaar geleden al ingezworen was als Junior Ranger van Zion, zijn we met de bus naar de inauguratie van Senna gereden. Die vond plaats in het visitor center van Zion. Omdat er een lange rij voor de informatiebalie stond, heeft deze onder grote belangstelling plaats gevonden. Ook Senna is nu in het bezit van zijn badge.

Wij hebben dit gevierd bij de Mc D en zijn aansluitend het zwembad ingedoken. Over het avondeten roep ik niet veel. Dat was om over maar huis te schrijven.

Morgen gaan we naar Bryce en blijven daar 2 nachten. Of het ook evenzoveel verhalen op zal leveren?

Las Vegas

We spreken vrijdag 26 juli omstreeks 07.45 uur.

We hebben veel op het programma staan, omdat door onze late aankomst we nu het programma van 2 dagen in één dag moeten stoppen. Daarbij moeten we vandaag nog 2 ½ uur rijden en gaan we ook een uur vooruit in de tijd. Daardoor hadden we gisteren geen tijd u op de hoogte te brengen van onze avonturen, die kan ik wel verklappen, doorliepen tot ver in de avonduren.

Maar eerst het ontbijt. We verblijven in het Paris waar alles, u zult zich verbazen, in Franse stijl is. Zo wordt het buffet gehouden in een ruimte ingericht als een rustieke wijk in Parijs.

De één eet op een terras terwijl de ander in een Franse bistro eet. Wij zaten met z’n allen op het terras en hebben het ons goed laten smaken.

Ik schrijf even door, omdat ik nu de belevenissen van 2 dagen in één verhaal moet zien te krijgen.

Na het ontbijt naar Hertz gereden en net toen wij aankwamen rijden reed er ook een grote Suburban LX de garage in. Omdat wij graag met die auto de garage uit wilden rijden, zijn we met gezwinde spoed naar binnen gegaan. We konden de auto meekrijgen, maar die kwam natuurlijk uit een klasse hoger dan de auto die wij hadden. Uiteindelijk een compromis gesloten en de auto mee. Gekregen. Nu kan die ene koffer en de koelbox toch mee.

Omdat de koffers nog in het hotel stonden en we een verlate check out hadden geregeld terug naar het hotel. Onderweg de dames afgezet bij de Outlet dan konden die het zware werk doen. Wij hoefden tenslotte alleen maar de koffers over een behoorlijke afstand te transporteren in een temperatuur die jullie thuis nu ook hebben.

Na ons bij de dames gevoegd te hebben, daar de bovenstaande taak ook weer op ons genomen en alles, nu over een wat kortere afstand maar bij hogere temperaturen, getransporteerd. Nadat alles in de auto gestouwd was op weg gegaan naar La Verkin.

We spreken nu vrijdag 26 juli omstreeks 16.45 uur. Ik kan nu al verklappen dat we daar aangekomen zijn en om 23.20 uur de noodzakelijke boodschappen zijn gaan doen. We zijn na de Outlet gelijk op weg gegaan en niet langs de Walmart gereden. Dat doen we nu in La Verkin. De heren liggen al in bed en een koelbox en waterkoker moesten gekocht worden.

Om 01.00 uur gaan slapen met de afspraak om 06.30 uur ontbijt. We hebben onze eerste wandeling gemaakt naar Yant Flat. Ongeveer 45 minuten rijden en 3 ½ uur lopen. Schitterende uitzichten, maar voordat ik teveel ga schrijven google Yant Flat en geniet.

We zijn vroeg gaan lopen omdat de temperatuur vandaag 111 graden wordt en wij niet gebraden willen worden.

Na de wandeling gauw naar de Walmart om onze water voorraad aan te vullen en gelijk 2 waterzakken erbij gekocht die in de rugzak passen en waar je onder het lopen via een slangetje aan kunt lurken. Een soort infuus dus.

Daarna het zwembad ingedoken en bijna direct na het eten ook het bed.

Morgen gaan we om 06.00 uur ontbijten en dan gauw naar Zion voor onze 2ewandeling, Angels landing. We vertrekken zo vroeg omdat het ook morgen weer drukkend warm wordt en druk. Om te voorkomen dat we het park niet meer in kunnen, gaan we vroeg op pad.

Je moet nl met de bus het park in en de auto moet buiten het park geparkeerd worden. Dat willen er velen en wij willen een groot aantal daarvan voor zijn.

Of dat gelukt is ??

We zijn er

Het was een korte nacht en een lange dag.

Op het nieuws zei men dat de problemen op Schiphol opgelost waren maar dat de naweeën nog wel even voelbaar zouden zijn.

Nou, dachten wij, onze problemen zijn opgelost, dus daar hebben wij geen last van.

Keurig op tijd vertrokken we naar Minneapolis om daar ook weer op tijd aan te komen. We konden in 2 groepen bij elkaar zitten op die vlucht. Op de vlucht naar Salt Lake City zouden we verspreid over het vliegtuig zitten, maar toen we daar éénmaal waren bleken we op aanéénsluitende rijen achter elkaar te zitten.

Na een lange rij bij de immigration en een korte sprint naar het vliegtuig waren we nog net op tijd. Eén koffer echter niet. Die bleef achter in Minneapolis maar zou zich in de loop van de avond weer bij ons voegen.

De vlucht naar Salt Lake City en Las Vegas verliepen voorspoedig en uiteindelijk om 18.05 aangekomen. Daar gelijk gemeld dat één van onze koffers niet op de band in Minneapolis lag, maar dat wij toch wel een band hebben met deze koffer. Hij bleek gelukkig in de volgende vlucht naar Vegas te liggen. Wilden wij hem persoonlijk in ontvangst nemen moesten we tot 19.30 uur wachten. Dat gedaan en op naar de Car Rental.

Al een jaar geleden een auto gehuurd bij Hertz en gisteren nog aan ze gemeld dat we wat later zouden komen. Nou heeft Hertz misschien wel hart voor de zaak maar niet voor ons.

De auto werd gecanceld en aan een ander gegeven. Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben een auto maar gaan die straks trachten te ruilen voor een ander. We komen ruimte te kort voor 1 koffer en een koelbox.

Dat was om 21.30 uur niet ons grootste probleem. Slaap was ons grootste probleem. De heren waren op de vlucht naar Vegas in slaap gevallen en eigenlijk niet meer wakker geworden. Daarom wilden we zo snel mogelijk naar ons hotel.

Maar toen de heren in de auto zaten en de lichten van Vegas zagen waren ze opslag wakker en zijn dat ook gebleven.

Na ons geïnstalleerd te hebben in het hotel wilden de heren niets liever dan het echte Vegas ontmoeten Ze hebben hun ogen uit gekeken en bekenden gelijk dat ze het zich toch allemaal niet meer konden herinneren. Maar nu gelukkig wel zeiden beiden met een grote grijns.

Rond middernacht sloten onze luiken om pas na bijna 6 uur weer open te gaan. Voorwaar geen slechte prestatie voor een eerste nacht in de States.

Meestal beginnen we ons eerste verhaal met de kop het was een lange dag en een korte nacht.

Tot de volgende.

Effe bijtanken

Hier uw eerste ochtend krant.

Effe bijtanken, dat is de bedoeling van elke vakantie, zo ook de onze.

De taxi was vroeg en zo kon het dat we om 11.30 uur op Schiphol waren en bleven.

Er stond een lange rij bij de in check balie maar wat zou het, we hadden ruim de tijd.

Ons vliegtuig zou vertrekken vanaf gate B31 en dat is een eind lopen. We waren zo vroeg dat de passagiers van de vlucht voor ons daar ook nog zaten en bleven. Ons toestel moest uit Zürich komen en was daar al 30 minuten te laat vertrokken. Onze overstaptijd in Zürich was precies een uur en alles wat hij te laat vertrok ging van onze tijd af.

Ik zal u niet langer in spanning houden. We hebben deze vlucht gemist. We zijn zelfs niet eens naar Zürich gevlogen. Zoals u mogelijk al wist Schiphol had een probleem met de brandstof verzorging. En zonder brandstof vliegt het moeilijk. De piloot hield ons keurig op de hoogte, maar wij konden er geen hoogte van krijgen.

Het toestel van de vorige vlucht stond nog aan onze gate en weigerde te vertrekken.

Uiteindelijk heeft onze piloot zijn toestel aan een andere gate gezet en moesten wij van B31 naar C16. Da’s een end lopen.

Daar aangekomen werd ons verteld dat de piloot alles in het werk zou stellen ons in Zürich te krijgen. De tijd begon echter te dringen en 17.30 uur naderde. Op dat moment zou in Zürich ons vliegtuig naar Las Vegas vertrekken en dat deed hij ook. Wij zaten toen nog in Schiphol.

Uiteindelijk werd geregeld dat wij in Zürich in een hotel zouden overnachten en morgen met een andere vlucht naar Seattle zouden vliegen. Dat dat het niet werd wisten we toen nog niet. We waren blij dat er iets geregeld was.

Wachten was nu op het vertrek naar Zürich. Echter vanuit Zürich kwam het bericht dat het plan van de piloot niet doorging. Hij wilde met de resterende brandstof naar een andere luchthaven vliegen, daar tanken en dan door naar Zürich. Vanuit Zürich kwam het bericht, dat er helemaal niet meer gevlogen werd en de vlucht geannuleerd werd.

Swissair kon geen hotel regelen maar dat werd aan ons zelf overgelaten. De kosten konden bij Swissair ingediend worden. Nu ging natuurlijk iedereen op zoek naar een hotel en al gauw kwam het bericht dat alle hotels rond Schiphol vol zaten. Niet alleen onze vlucht was geannuleerd, maar 70 andere ook.

Groot was bij ons de vreugde toen het Sander lukte via Booking.com 2 kamers te boeken bij Courtyard by Marriot in Hoofddorp. Voor het zover was moesten eerst de koffers weer opgehaald worden bij band 2. Met 6 grote. en 2 kleine koffers, 2 autostoelen, 2 rugzakken en 2 tassen op weg naar de taxi’s. Dat dachten er meer en zo stond er een grote wachtrij.

Er reden ook shuttle bussen van de hotels, zo ook die van ons. Echter er zaten al 4 passagiers in die bus en wij moesten maar wachten op de volgende. Die zou zo komen zei de chauffeur van de eerste bus. 45 minuten later kwam hij eindelijk en konden wij naar het hotel. Sander had een bevestiging van booking.com. Om 21.30 uur eindelijk. Bij het hotel en als je denkt dat pech na zo’n dag niet groter kan worden … Nou dat kan die wel.

Er zat een storing in het boekings systeem en de boekingen kwamen niet door bij het hotel. Gasten echter wel en het hotel zat vol. Met ons meer teleurgestelde gasten en de medewerkers van het hotel konden niets voor ons doen, en dat deden ze ook.

Uit arrenmoede maar een taxi gebeld en ons weg laten brengen.

Vandaar dat u wel uw eerste ochtend krant heeft, maar niet vanuit de States maar vanuit ons eigen vertrouwde Nieuwegein. Dat is ook waar wij vannacht slapen … in ons eigen bed.

Morgen om 10.30 uur vliegen we vanaf Schiphol naar Minneapolis. Van daar door naar Salt Lake City om na een vlucht van 24 minuten te landen in Las Vegas. Het is daar dan wel 21.30 uur. Dat zijn de vluchten waarop ze ons hebben kunnen overboeken.

Na een reis van 12 uur zijn we weer terug waar we begonnen. Om 04.50 uur gaan we een 2epoging wagen. De taxi komt om 05.45. We stoppen op weg naar Schiphol even bij de Shell en nemen een liter of wat mee. Ze kunnen opvliegen met hun vertraging dit gebeurt ons niet meer.

Of ons dat gelukt is leest u in ons volgend verhaal. Mogelijk vanuit de States, maar je weet het nooit.

We gaan weer

We gaan weer, terug in de tijd.

De reis van 5 jaar geleden gaan we voor het grootste deel weer maken.

Van Las Vegas naar Las Vegas, maar nu bezoeken we ook Yellowstone.

Tijdens de vorige reis waren we 5 jaar jonger, zo ook de beide heren. 2 ½ en 4 waren ze toen. Veel kunnen ze zich niet meer herinneren van die reis, terwijl wij vele mooie herinneringen hebben. Wij willen ze dat niet onthouden zodat zij nu de reis wel kunnen onthouden.

Kort gezegd we doen het dus voor de heren en niet voor ons zelf. Gelooft u het zelf?

Helaas is het niet meer mogelijk onze reis van toen online weer te beleven.

Het blog bevat alleen nog de foto’s maar niet de tekst. Gelukkig hebben we die nog wel in het boek staan, maar daar heeft u niets aan.

We vertrekken 24 juli vanaf Amsterdam naar Zürich en vliegen dan in één keer door naar Las Vegas. 4 weken later, op 21 augustus gaat de reis weer terug.

De route en de plekken die we bezoeken staan al in het blog.

Of we het blog regelmatig kunnen vullen en u uw ochtendkrant leveren, kunnen we niet beloven. We zitten langere tijd in de natuur en zoals reeds vermeld, internet is nog steeds geen natuurproduct. De Starbucks is regelmatig ook niet voorhanden dus het wordt afwachten.

De verwachtingen zijn hoog, de weersverwachting net zo. Van 43 gr in Las Vegas tot 25 gr in Yellowstone. U ziet het, het wordt afzien.

Hoe, dat kunt u zelf zien als het ons lukt foto’s te plaatsen. Zo niet, zie maar ..

Tot over een tijdje vanuit de States.