we-go-vegas-2.reismee.nl

Effe bijtanken

Hier uw eerste ochtend krant.

Effe bijtanken, dat is de bedoeling van elke vakantie, zo ook de onze.

De taxi was vroeg en zo kon het dat we om 11.30 uur op Schiphol waren en bleven.

Er stond een lange rij bij de in check balie maar wat zou het, we hadden ruim de tijd.

Ons vliegtuig zou vertrekken vanaf gate B31 en dat is een eind lopen. We waren zo vroeg dat de passagiers van de vlucht voor ons daar ook nog zaten en bleven. Ons toestel moest uit Zürich komen en was daar al 30 minuten te laat vertrokken. Onze overstaptijd in Zürich was precies een uur en alles wat hij te laat vertrok ging van onze tijd af.

Ik zal u niet langer in spanning houden. We hebben deze vlucht gemist. We zijn zelfs niet eens naar Zürich gevlogen. Zoals u mogelijk al wist Schiphol had een probleem met de brandstof verzorging. En zonder brandstof vliegt het moeilijk. De piloot hield ons keurig op de hoogte, maar wij konden er geen hoogte van krijgen.

Het toestel van de vorige vlucht stond nog aan onze gate en weigerde te vertrekken.

Uiteindelijk heeft onze piloot zijn toestel aan een andere gate gezet en moesten wij van B31 naar C16. Da’s een end lopen.

Daar aangekomen werd ons verteld dat de piloot alles in het werk zou stellen ons in Zürich te krijgen. De tijd begon echter te dringen en 17.30 uur naderde. Op dat moment zou in Zürich ons vliegtuig naar Las Vegas vertrekken en dat deed hij ook. Wij zaten toen nog in Schiphol.

Uiteindelijk werd geregeld dat wij in Zürich in een hotel zouden overnachten en morgen met een andere vlucht naar Seattle zouden vliegen. Dat dat het niet werd wisten we toen nog niet. We waren blij dat er iets geregeld was.

Wachten was nu op het vertrek naar Zürich. Echter vanuit Zürich kwam het bericht dat het plan van de piloot niet doorging. Hij wilde met de resterende brandstof naar een andere luchthaven vliegen, daar tanken en dan door naar Zürich. Vanuit Zürich kwam het bericht, dat er helemaal niet meer gevlogen werd en de vlucht geannuleerd werd.

Swissair kon geen hotel regelen maar dat werd aan ons zelf overgelaten. De kosten konden bij Swissair ingediend worden. Nu ging natuurlijk iedereen op zoek naar een hotel en al gauw kwam het bericht dat alle hotels rond Schiphol vol zaten. Niet alleen onze vlucht was geannuleerd, maar 70 andere ook.

Groot was bij ons de vreugde toen het Sander lukte via Booking.com 2 kamers te boeken bij Courtyard by Marriot in Hoofddorp. Voor het zover was moesten eerst de koffers weer opgehaald worden bij band 2. Met 6 grote. en 2 kleine koffers, 2 autostoelen, 2 rugzakken en 2 tassen op weg naar de taxi’s. Dat dachten er meer en zo stond er een grote wachtrij.

Er reden ook shuttle bussen van de hotels, zo ook die van ons. Echter er zaten al 4 passagiers in die bus en wij moesten maar wachten op de volgende. Die zou zo komen zei de chauffeur van de eerste bus. 45 minuten later kwam hij eindelijk en konden wij naar het hotel. Sander had een bevestiging van booking.com. Om 21.30 uur eindelijk. Bij het hotel en als je denkt dat pech na zo’n dag niet groter kan worden … Nou dat kan die wel.

Er zat een storing in het boekings systeem en de boekingen kwamen niet door bij het hotel. Gasten echter wel en het hotel zat vol. Met ons meer teleurgestelde gasten en de medewerkers van het hotel konden niets voor ons doen, en dat deden ze ook.

Uit arrenmoede maar een taxi gebeld en ons weg laten brengen.

Vandaar dat u wel uw eerste ochtend krant heeft, maar niet vanuit de States maar vanuit ons eigen vertrouwde Nieuwegein. Dat is ook waar wij vannacht slapen … in ons eigen bed.

Morgen om 10.30 uur vliegen we vanaf Schiphol naar Minneapolis. Van daar door naar Salt Lake City om na een vlucht van 24 minuten te landen in Las Vegas. Het is daar dan wel 21.30 uur. Dat zijn de vluchten waarop ze ons hebben kunnen overboeken.

Na een reis van 12 uur zijn we weer terug waar we begonnen. Om 04.50 uur gaan we een 2epoging wagen. De taxi komt om 05.45. We stoppen op weg naar Schiphol even bij de Shell en nemen een liter of wat mee. Ze kunnen opvliegen met hun vertraging dit gebeurt ons niet meer.

Of ons dat gelukt is leest u in ons volgend verhaal. Mogelijk vanuit de States, maar je weet het nooit.

Anja

Ha allemaal,
Even een valse start maar betekent wel dat jullie twee keer op vakantie gaan deze week. Goede reis en heel veel plezier.

Louise

Wat een pech he! Nu opnieuw op weg en opnieuw,

Heeeeeel veeeeel plezier!!!!!!!

Oma Zis

Ik leef met jullie mee, want ook dit is mij overkomen. Inplaats van in Detroit vloog ik naar de andere kant en landde in Houston. Maar ik hoop, dat jullie de verloren dagen kunnen halen en weet je dit is een ervaring waar je lang kunt vertellen . Maak er een mooie vakantie van. Groetjes uit IJssestein

Ivor en Hella

Hopelijk zijn jullie nu wel onderweg naar jullie vakantiebestemming.
Volgende keer beter tanken in Luxemburg ? Is misschien ook goedkoper

Met wat vertraging hele goede vakantie toegewenst en heel veel plezier.

Gr. Vanaf Nieuwegein Centrum