we-go-vegas-2.reismee.nl

Zion

Het is ons gelukt

Maar eerst hebben we gisterenavond onze eerste echte Amerikaanse maaltijd genoten.Mc D hebben we al wel bezocht maar die zit tegenwoordig overal en telt dus niet mee.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat 2 van ons een hamburger besteld hebben, maar dat zijn totaal andere burgers dan van de Mac D. De prijs trouwens ook. In ieder geval we hebben lekker gegeten en lagen vroeg in bed.

Ruim een uur voordat de wekker afliep waren we wakker. We wilden om 06.00 uur gaan eten en dat is gelukt. Ook waren we vele wandelaars voor, maar bij aankomst bij de bus waren er ook vele wandelaars voor ons. De 2ebus was nog net voor ons en daardoor konden we om 07.50 uur aan de wandeling beginnen. Het is en blijft een schitterende wandeling naar Angels Landing, maar om 09.30 uur waren we boven bij ons basiskamp. O ja, de wekker liep om 05.00 uur af.

Sander is eerst met Senna helemaal naar de top gegaan. Dat gaat langs een smal pad met kettingen waarlangs je naar boven kunt. Probleem is echter dat je er ook langs naar beneden moet en dat voor de meesten het liefst tegelijkertijd.

Als het druk is, en dat was het, moet je langer wachten want tegelijkertijd is geen optie.

Maar beiden hebben het volbracht. Senna voor de zekerheid wel aan een touw en Noah naderhand ook. Omdat het voor Sander de 2ekeer was en omdat het op dat moment wel de Kalverstraat leek is hij niet helemaal meer naar boven gegaan.

Daarna datgene gedaan waar we ons op de heenweg al verheugden. Tijdens de afdaling kijken naar diegenen die naar boven gingen. In de wetenschap dat het veel heter was en wij precies wisten wat zij nog voor de boeg hadden. Sommige stijgers hadden dat door.

Omdat Noah 5 jaar geleden al ingezworen was als Junior Ranger van Zion, zijn we met de bus naar de inauguratie van Senna gereden. Die vond plaats in het visitor center van Zion. Omdat er een lange rij voor de informatiebalie stond, heeft deze onder grote belangstelling plaats gevonden. Ook Senna is nu in het bezit van zijn badge.

Wij hebben dit gevierd bij de Mc D en zijn aansluitend het zwembad ingedoken. Over het avondeten roep ik niet veel. Dat was om over maar huis te schrijven.

Morgen gaan we naar Bryce en blijven daar 2 nachten. Of het ook evenzoveel verhalen op zal leveren?

Rob en Fia

Klinkt allemaal goed. Wandelen en eten. Goede balans. Have fun.