we-go-vegas-2.reismee.nl

Roosevelt

We hebben, zoals u heeft kunnen lezen, 2 cabin’s bij Roosevelt. Van daaruit kunnen we het noordelijk deel van Yellowstone bezoeken.

Vonden we het een paar dagen geleden bijzonder als we een bizon zagen, nu is dat niet bijzonder meer. We zijn wildlife gaan spotten en omdat te kunnen doen, moet je belachelijk vroeg opstaan. Om 05.30 uur wakker worden en om 06.00 uur in de auto zitten.

We zijn de Lamar Valley ingereden. Om u niet langer in spanning te houden, we hebben ze gezien de bizons. Hele kuddes, zomaar in het wild. Het blijven imposante dieren.

Van een andere wildspotter vernamen we dat er vlakbij een bizon gedood was door de wolven en dat nu een beer zich tegoed deed aan het bizonvlees. Ook bij ons rammelde het en we zijn doorgereden naar Cook City. Als ze ergens een ontbijt kunnen koken dan toch zeker in Cook City. Wij vonden een hotel, dat er van buiten wel leuk uitzag. Falty Towers was er niets bij. Na lang wachten eindelijk de kaart en na nog langer wachten konden we bestellen. Hoewel ze dat vreemd vonden, dat je besteld als je de kaart bekeken hebt. Het zou heel goed kunnen zijn dat zij gewend zijn dat er niets besteld wordt als de kaart bekeken is. Echter wij hadden nog niet ontbeten en wat kan er nu verkeerd gaan met een ei.

Nadat we het ontbijt en Cook City achter ons hadden zijn we teruggereden naar Roosevelt.

Dat was tegen 10.00 uur, en weer kwamen we de kuddes bizons tegen. Daar hoef je dus niet vroeg je bed voor uit. Ook voor de herten niet. Pronghorn heten die hier en ook die lopen de hele dag rond. In Mammoth lopen ze gewoon door het centrum. Maar daarover later meer.

Wij hebben ons vermaakt bij de cabins waar de heren een mooie brug gebouwd hebben en hun ouders op weg gingen het eten voor die avond te scoren. De avonden daarvoor hadden we in het restaurant van de Roosevelt Lodge gegeten en we moeten nageven het smaakte prima. Een kleine BBQ werd gekocht en vlees. Beiden is een goede combinatie en we hebben, kan ik u nu al wel verklappen, er 2 avonden heerlijk van gegeten.

We hebben Mammoth bezocht met zijn Hot Springs. Ik moet u eerlijk zeggen dat ik er een ander beeld bij Hot Springs had maar dat komt door onze Canadese ervaring. Hier zijn de hot springs wel warm maar niet bestemd om in te baden. Je hebt wel een schitterend uitzicht op de geijsers en zijn mooie omgeving. Ik ga niets meer zeggen over foto’s want ik ben bang dat we ze pas in NL op het net kunnen zetten.

Na de springs te hebben bekeken zijn we naar het visitor centre gegaan. Er moesten nog wat inkopen gedaan worden en de heren moesten hun Junior Ranger Program voor Yellowstone nog afmaken. Op basis van hun leeftijd moeten ze een aantal opdrachten maken waarna ze een badge krijgen. De bedoeling is dat je er jong mee begint en vervolgens alle 3 de badges haalt. Senna had zich voorgenomen alle opdrachten te maken en zo de Bizon Badge te bemachtigen. Dat is hem gelukt ook. Hij heeft, zoals hij het zelf zegt een bijzondere bizon Badge. Noah heeft de Bear Badge dus een bagde zonder bizon.

We zijn nog naar de Roosevelt Arche gereden nabij Gardiner via een durt road. Dat ligt net in Montana. We zijn dus nu in alle staten, omdat we niet meer weten welke wel en welke we niet gehad hebben. Alaska en Hawaï weten we zeker. Daar zijn we niet geweest. Nevada, Utah, Wyoming, Arizona volgens ons wel en Colorado zouden we mogelijk op de terug weg aan doen.

We zullen dat, als we internet hebben, op ons gemak gaan uitzoeken.

Wat we ook uit moeten zoeken is hoe we onze verhalen op het net krijgen.

Tot aan het einde van onze zoektocht.

Pia

Wat een belevenis zeg! Genieten jullie er maar lekker van en pas op voor al dat loslopend wild ???