we-go-vegas-2.reismee.nl

Yellowstone, Old Faithful

18 mei 2018, op die dag werden er 2 cabins gereserveerd bij de Old Faithful Lodge, om er begin augustus 2019 te kunnen overnachten. Zo vroeg moet je erbij zijn om je van een overnachtingsplaats te verzekeren in het park.

Maar eerst de reis ernaartoe.

Onder een strakblauwe lucht zijn we naar Yellowstone gereden. Een afstand van een paar uur. We hebben er de hele dag over gedaan. Eerst hebben we de heren hun badge van Grand Teton laten halen. Ook hier moest door beide heren de eed afgelegd worden en ik moet ze nageven.. ze luisterden goed. De Ranger die de eed af nam zei:

Repeat after me: I (call your name)

waarop de beide heren in koor zeiden: I, call your name . . . .

Nadat het lachen verstomd was kregen de beide heren toch hun badge.

We bevonden ons in een voor ons onbekend gedeelte van Amerika. Een totaal andere omgeving als wij kenden vanuit Zion, Bryce en andere parken. Het leek enigszins op Canada.

Snelstromende rivier en besneeuwde bergtoppen met lange wegen. In tegenstelling tot Canada was hier wel veel verkeer. Het was tenslotte zaterdag en Yellowstone is een geliefd park bleek wel.

We zijn een groot aantal keren gestopt en hebben even zovele foto’s gemaakt. Ik hoor u al denken daar heb je hem weer, laat zien dan. Helaas dat gaat niet, hoe graag wij ook willen.

We hebben het geprobeerd in Grand Teton. Daar mochten we blij zijn als we een internetpagina konden openen, laat staan dat we ook maar één foto konden uploaden.

Ik kan u verzekeren we proberen het elke keer, maar helaas daar blijft het bij.

In Yellowstone aangekomen kregen we de sleutels van onze lodge’s. De lodge bestaat uit één ruimte met daarin 2, net geen 2 persoons bedden, een wastafel en een bureau. That’s all. De wc en de douche zitten in een apart gebouw. Maar dat waren wij vanuit Canada al gewend.

De lodge van Angela en Sander zit vast aan de onze en beiden vormen één gebouw. Angela en Sander hebben vanuit hun bed, via het raam zicht op The Old Faithfull. Het heeft wel iets, als iedereen het park verlaat te kunnen blijven en slapen naast die oude vertrouwde.

Ook ’s morgens is het makkelijk wat wij zijn bijna als eerste bij The Old Faitfull en kunnen de mooiste opnames maken terwijl de zon opkomt en er nog weinig publiek is.

Een paar uur later lijkt het hier wel de Kalverstraat. We zitten overal dichtbij en zijn vandaag, 4 augustus, naar de prismatic geijser gereden. Een geijser die bekend is om zijn vele kleurschakeringen. Het kostte wat moeite de auto kwijt te raken, maar toen dat éénmaal gelukt was togen we op pad. Uiteraard zou je dichterbij kunnen parkeren, als daar een parkeerplaats vrij zou zijn, maar dan loop je in één stoet naar de geijser. Daarom kozen we ervoor een parkeerplaats verder te gaan staan en naar de geijser te lopen.

Nadat we vanaf een hoogte de geijser hadden bekeken en gefotografeerd zijn we naar de Hidden Fall gelopen. Wij hebben hem zelfs zonder te zoeken gevonden. De wandeling terug duurde ook een uur en zo zijn we aan onze beweging gekomen.

Terug bij de auto zijn we een aantal geijsers af gereden. Dat leverde weer de nodige foto’s op. Terug bij de lodge hebben we de kleren en ons zelf gewassen. ˜De één in. De wasbak, de ander onder de douche.

Alleen op de weg naar Yellowstone hebben we vanaf een grote afstand een kudde bizons gezien. Hier in het park hebben we nog geen bizon gezien en dat is toch wel bijzonder. Mogelijk verblijven ze in een ander deel van het park. We gaan het zien want we zijn hier nog een groot aantal dagen.

Of we ze gezien hebben dat leest u vanzelf, want ooit is er internet.

Tot dan

Oma Zis

Mooie verhalen bedenk jij iedere keer weer Hans. Heeft the old faithful indruk op jullie gemaakt? Vreemd dat er geen bizons zijn. wij hebben er heel veel gezien en zij waren dichtbij.Misschien door de bouw van jullie logeergebouwen is hun leefgebied veranderd. geniet van de nieuwe indrukken en ik ben benieuwd naar de foto’s. Groetjes uit IJsselstein.

Louise

Wat een mooie verhalen! We hangen aan je pen en doen net of we erbij zijn. En dat voor mensen die niet van de vakantie zijn!

Dikke knuffel van ons?

Rob

Waarschijnlijk de vertraagde start van jullie vakantie al weer lang vergeten met al die indrukken. Geniet van Yellowstone en de rest va jullie vakantie want het vliegt weer voorbij. Veel plezier daar.

Hans en Marijke

Wat leuk wakker worden 's morgen: eerst even jullie belevenissen lezen.
Hans, wat kan jij leuk vertellen/schrijven! En Senna natuurlijk ook.?
Nog heel veel mooie ervaringen gewenst en veel plezier met elkaar.
P.S. Wat zijn we zonder internet!

de Polsbroekers

Yesss!! We zijn weer terug uit Frankrijk en kunnen nu dus jullie ochtendkranten weer lezen. En wat hebben wij veel te lezen. De perikelen rond het vertrek hebben we nog via de app kunnen volgen ? Wat een ellende was dat zeg. Maar alle kranten hebben wij gemist, wifi op de camping is niet echt stabiel ? Dus na het opruimen van de vakantiebende, heel veel wassen gedraaid en weer de nodige boodschappen gedaan te hebben was daar eindelijk de tijd om de laptop op te starten. E-mail openen en daar zagen we dat we al aardig wat gemist hadden. Snel lezen want deze verhalen lezen als een spannend boek. En ja dat duurde wel even voordat we alles gelezen hadden, dus het avondeten was iets later dan gewoonlijk aan de NL-se dis. Maar ach wij zijn de franse eettijden inmiddels gewend.
Wat een mooie verhalen weer en ja ook wij zijn zéér benieuwd naar de foto's. Wij krijgen nu nog meer zin om onze reis voor volgend jaar al te gaan plannen ?
Wij kijken uit naar de volgende krant die wij vanaf nu wel op tijd kunnen lezen.
Geniet ervan dan genieten wij mee ❤❤

Ivor en Hella

Hallo Hamasans

Heel leuk om jullie reisverhalen te lezen.
Zo te lezen hebben jullie wel een druk programma.
Maar alles wat wij lezen klinkt wel heel goed.
We kunnen niet wachten op de foto’s.
Heel veel plezier nog en mooi weer toegewenst

Gr Ivor en Hella