we-go-vegas-2.reismee.nl

Grand Teton dag 2

We hebben geen internet. Tegen de tijd dat u dit leest weer wel, maar daar hebben wij nu niets aan.

Het verhaal van vandaag speelt zich af op 2 augustus. We zijn naar Jenny Lake gereden met een bewolkte lucht en mist. Gelukkig moesten we 45 minuten rijden en die tijd had de mist nodig om te verdwijnen.

Met een zon die doorbrak kwamen we bij het meer aan. Echter voor we het meer zouden zien zou dat wel even duren. Even kregen we een deja vú. Canada. Niet alleen de omgeving, maar ook de parkeerplaats: Overvol. Na enige tijd heen en weer gereden te hebben konden we net voor een ander een lege parkeerplaats induiken. Dat scheelde heel wat stress, vloeken en de rest.

Wij wilden naar de Hidden Falls lopen en naar Inspiration point. Nu kun je de eerste 2 ½ mijl je met de boot naar de andere kant van het meer laten brengen, maar wij kozen ervoor deze 2 ½ mijl te voet af te leggen. Langs de rand van het meer wel te verstaan.

Dat bleek een goede keuze te zijn want we liepen heerlijk rustig langs het meer. Dat de anderen met de boot gegaan waren bleek wel aan het einde van de 2 ½ mijl. Daar werd het ineens druk.

Onderweg zijn wij wel langs Inspiration point gekomen. Een plateau, hoog boven het meer met een mooi uitzicht over het meer. We hebben maar niet nagedacht welke inspiratie daar opgedaan kon worden. Het zou je alleen maar op verkeerde gedachten kunnen brengen.

Het was inmiddels, door al dat lopen, al in de loop van de middag geworden en we moesten nog wat zaken nalopen. Zo moesten er boodschappen gedaan worden voor het avond eten en voor de ochtend daarna moest er brood op de plank komen.

Daarom besloten wij ons aan te sluiten in de rij van de 2 ½ mijl ontlopers en met de boot terug te gaan. Dat scheelde ons een flinke mars en aardig wat tijd.

Braadworsten en hamburgers werden ingeslagen en die avond heerlijk buiten opgegeten.

Natuurlijk moest er, omdat we een vuurplaats hadden, een kampvuur gemaakt worden. Ook dat is gelukt, al dacht de rest van camping er anders over. Kunnen wij het helpen dat waar vuur is rook is. Voor de zekerheid toch maar wat water aan het vuur toegevoegd.

Morgenochtend rijden we naar Yellowstone, maar ik kan u nu al vertellen dat het verhaal van die reis tegelijkertijd met dit verhaal verschijnt.

Tot internet

Leen en Marja

Stoer dat de jongens zulke afstanden lopen! Als er geen internet is dan zijn rooksignalen afgeven het enige communicatiemiddel. Logisch toch?