we-go-vegas-2.reismee.nl

Salt Lake City

Gisteren zijn we van Bryce naar Salt Lake City gereden. De weergoden wisten dat we een reisdag hadden dus die hebben het goede weer bewaard voor de wandeldagen. Het was een lange zit. We kwamen met regen aan bij het Little America Hotel in Salt Lake City.

Dachten wij een kamer in het hotel te hebben, bleken ze ook motelachtige kamers te hebben. Bij het hotel lag een klein dorp van 2 verdieping woningen waarvan wij er 2 hadden. Het enige wat we niet hadden waren 2 bedden per woning. Wij hadden 1 grote, per woning wel te verstaan. De beide heren vonden dat wel leuk.

Na geïnstalleerd te zijn wilden we naar Temple Squere en het Capitool gaan ondanks de lichte regen. Laat er nou net een tram rijden voor het hotel en laat die in het centrum van SLC nou net gratis zijn. We zijn niet voor niets met de tram gegaan. We kwamen droog aan bij Temple Squere. Jammer van de grijze lucht maar de gebouwen daar waren schitterend. Nu het weer nog.

In de verte zagen we het Capitool al liggen en daar wilden we naar toe. Om een foto te maken die jaren geleden al door de overgrootouders van Noah en Senna gemaakt is.

Na een korte wandeling terug het centrum in, zijn we gaan eten in de Red Rock Brewery. Daar meer dat idee hadden moesten we een half uurtje wachten. Dat was het dubbel en dwars waard. We hebben daar de, tot nu toe, lekkerste hamburger gegeten.

Tijdens het eten werd het droog en dat is het waarschijnlijk ook gebleven. Of het vannacht geregend heeft dat weten we niet. Doordat we een logé hadden, die slapen moest, zijn we bijna gelijk met hem naar bed gegaan. Althans van de ruimte die nog overgelaten werd door onze logé.

Vanmorgen zijn we met een stralende zon opgestaan en na inkopen gedaan te hebben bij de Walmart richting Jackson gereden. Dat was bijna de gelijke afstand als gisteren maar nu zag het er beter uit. Qua weer en omgeving. Hebben we gisteren bijna alleen over de autoweg gereden, vandaag zijn we binnendoor gegaan.

Dat een goede voorbereiding het halve werk is, heeft zich vandaag uitbetaald. In een blog van een ander, die ook vanuit SLC naar Yellowstone gereden is, hadden we gelezen dat de binnendoor weg via Bear Lake erg mooi is. Ze hebben niet gelogen.

Een andere tip was net voor Aften een afslag te nemen naar een boerderij waar ze zelfgemaakt ijs verkopen. Een ijs, want ijsje kan ik het niet noemen, voor 2,50, bestaande uit 3 grote bollen. We waren een half uur bezig met het verorberen ervan.

We zitten nu in een cabin op een KOA campground aan de rand van Jackson. Naast een snelstromende rivier met een buitenkeuken, een vuurplaats, een eettafel en lounge set. Helaas kunnen we daar geen gebruik van maken. Het regent en daarom zitten we binnen met de hoop dat het morgen we mooi weer is.

We gaan wandelen, maar welke dat weten we nog niet. U in het volgende verhaal wel.

Pia

Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie gezellig een logé hadden vannacht (?)
Hoop dat het weer een beetje meezit en wens jullie allemaal heel veel plezier. ??

Rob en Fia

Hallo allemaal, klinkt allemaal avontuurlijk. Even wachten tot het droog is en dan maar weer naar buiten. Zo te lezen is het allemaal erg mooi. Have fun. Rob en Fia

Ria

Zo,eindelijk een reactie! Vakantie Frankrijk voorbij en dus nu mee reizen. Wat een slechte start was het voor jullie. Ik hoop dat de onkosten in Vegas terug verdiend zijn,ha,ha!
Geniet van al het moois en groet van mij.