we-go-vegas-2.reismee.nl

Vegas

Dat we niets te vertellen hadden, dat was niet waar. Mogelijk had u dat zelf al ontdekt.

We zitten nu weer in Paris, maar eerst de dag van gisteren. Omdat we het eergisteren rustig aan hebben gedaan konden we er nu weer tegenaan. Althans dat was het idee.

De Peek a boo zou gelopen worden. Maar eerst moest er een 2 mijl lange durt road gereden worden. Normaliter draaien we onze hand voor zo’n uitdaging niet om, maar nu was de uitdaging toch iets te groot. De kans dat we vast zouden komen te zitten was groter dan een prijs in de staatsloterij.

Natuurlijk zouden we de auto op de parkeerplaats kunnen laten staan en de rest te voet afleggen, maar als de auto er al moeite mee zou hebben, hoe zou het dan zijn passagiers vergaan. We hebben die gok niet genomen. 2 mijl enkele reis wandelen door het mulle zand, vervolgens een slot canyon van 3 mijl is samen 5 mijl en dat moet je nog terug. Iets te veel van het goede.

Daarom besloten naar een nabijgelegen State Park te rijden. De Pink en Coral Sanddunes. Zoals de naam al zegt, weer mul zand. Nu konden we echter de auto aan de rand parkeren en met een klein stukje lopen waren we er. De boys hadden een board gehuurd en zo kon er een vorm van snowboarden uitgevoerd worden. Het was een hele klim maar het resultaat was er dan ook naar. Met een flinke vaart over het zand de duin af.

Naderhand moesten alle 3 ontdaan worden van het zand, dat zich in bijna alle gaten genesteld had. Yep ook daar, maar daar kwamen ze ’s avonds onder de douche pas achter.

We hebben daarna de buik van de Draak bezocht. Een natuurlijk ontstane doorgang onder de weg door. Door het water was er een halfronde spelonk ontstaan die nu gelukkig droog stond. Zie zelf.

Thuisgekomen de auto helemaal leeggehaald. Na morgen zouden we dat in de garage van Paris moeten doen en nu konden we dat relaxt voor de deur doen. Je verzameld toch het een en ander in 4 weken.

Vanmorgen niet al te laat uit Kanab vertrokken. De rit zou maar 2 ½ uur duren, maar we wilden in St George nog bij een boekhandel naar binnen. De een voor wat boeken de ander voor een nieuwe hoes om zijn ebook.

Eenmaal in Vegas weer een uur teruggewonnen. Het is in Nevada een uur vroeger dan in Utah. Hebben we mooi een uur langer kunnen winkelen. We moesten de verloren tijd van het begin van de vakantie toch ergens compenseren. Dat is goed gelukt en met tassen vol kwamen we aan bij Paris. Doordat onze start niet zo goed was, en de medewerkster van Paris medelijden had hebben we nu een uitstekende kamer op de 29everdieping met een schitterend uitzicht op de Eifeltoren en de fonteinen van Bellagio.

We hebben heerlijk genoten van het diner buffet in Paris. Champagne was bij de prijs inbegrepen. Wat we echter niet begrepen hadden was dat ieder van ons een ronde champagne mocht bestellen. Dat waren dus 4 x 4 glazen champagne. Het eten heeft heerlijk gesmaakt.

We hebben 2 naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur. Zo kan het da wij in onze eigen kamer de beide heren in de gaten kunnen houden, terwijl hun ouders hun geluk elders beproeven.

Morgen gaan we de Strip op. MGM en Cearsars staan op het programma en volgens de heren het zwembad ook.

Ik denk dat ze gelijk krijgen wat we zitten hier tegen de 40 gr en het is een flinke wandeling over de Strip. Het wandelen kost mij meer zweet dan het schrijven van dit verhaal.

Met uitzicht op de verlichte Eifeltoren vanuit een Kingsize bed sluit k dit verhaal af. Wetende dat we nog bijna 2 volle dagen in Vegas hebben.

Louise

We hebben meegelezen, dat het weer een prachtige reis is geweest. Bedankt hiervoor, ook wij hebben genoten!

Een voorspoedige thuisreis, daar duimen we voor?

Lieve groeten aan iedereen?