we-go-vegas-2.reismee.nl

Kanab

Vandaag hadden we onze laatste lange reisdag. Ruim 341 mijl met een zuivere reistijd van 5.41 uur. Dat laatste zou veel langer worden want we hadden een aantal zaken op programma staan. Zo wilden wij foto’s maken in Monument Valley, een korte wandeling doen in de buurt van Page en ook daar nog de Walmart bezoeken. U zult het geloven of niet er moesten nog wat zaken aangeschaft worden.

Om 06.30 uur daarom al naar de supermarkt voor vers brood ed. Het was toen al ruim 24 gr. Dat zou ons verder niet deren want de airco doet het goed. Rond 09.30 uur vetrokken we, om ongeveer 3 uur later bij een temperatuur van 36 gr in Monument Valley aan te komen.

Daar hebben we de foto’s kunnen maken, zei het met moeite. Vele anderen hadden dezelfde wens en het was lastig een leeg stuk weg op de foto te krijgen. Helaas reden er telkens ook auto’s door ons beeld, maar ja dat hebben wij later ook bij anderen gedaan.

Na een lunch stop een eindje verderop weer met frisse moed doorgereden naar Page. Daar de klok al ver in de middag aangaf en de navigatie ons vertelde dat we ver na de middag in Kanab zouden aankomen hebben we de wandeling in Page gecombineerd met ons bezoek aan de Walmart.

Vandaag zijn we van Utah via Arizona naar Utah gereden. Dat kost je een uur maar levert je aan het eind gelukkig ook weer een uur op. Wij hebben daar geen rekening mee gehouden, maar de navigatie niet. Die gaf, zoals ik al schreef, dat we ver na de middag in Kanab zouden arriveren. Toen we echter Utah weer in reden kregen we dat uur weer terug en kwamen zo toch aan het eind van de middag in Kanab aan.

We hebben ook hier weer een huis met een community pool. De heren wilden gelijk het zwembad in, maar we wisten ze te overtuigen dat eerst eten, een langere tijd in het zwembad zou opleveren daarna. Dat we ongepland een boerenmarkt zouden bezoeken na het eten wisten zij en wij niet.

In 2011 hebben we ook in Kanab overnacht en hebben toen heerlijk gegeten bij Escobar, een Mexicaans restaurant. Deze is er nog steeds en ook nu hebben we er heerlijk gegeten. We hebben een Taco salade, fajita’s met kip en borito’s gegeten. Bij het bekijken van de foto’s van 2011 zagen dat we toen een Taco salade, fajita’s met kip en borito’s gegeten hebben. Nu maar hopen dat de kip niet delfde was. Als u dus de foto’s bekijkt weet dan dat we ze niet dubbel erop gezet hebben. Uit de archieven hebben we weten op te duikelen:

eten mexicaan kanab. $

55,00

€ 39,05

cash

Nu bedroeg de rekening $ 85. Deze konden we nu met een creditcard voldoen. Toen niet omdat tijdens het eten de stroom uitviel en we alleen ouderwets met papier konden betalen.

Na het eten zijn we nog even het centrum van Kanab ingelopen. Ook daar was niet veel veranderd. Ons overnachtings adres was er nog steeds en zag er nog hetzelfde uit. In een straat aan de overzijde was een soort van boerenmarkt waar we nog wat rondgeneusd hebben. Ze hebben er ook stands met leren riemen waar een nieuwe riem gekocht zou moeten worden. Bleek dat deze voor paarden bestemd waren en iets voor mensen. Hoewel??

Op het programma staat dat ze morgen met Long Horns door de straten gaan lopen. Zolang het maar niet op Pamplona lijkt, lijkt het ons wel leuk te gaan kijken.

Of het leuk was, leest u morgen.

Rob en Fia

Het eten ziet er goed uit. Zeker wel pittig? Mexicaans biertje om weg te spoelen? Mooie omgeving. Geniet er van.
ps. eind volgende week schijnt de zomer weer terug te komen. Weet niet voor hoe lang maar het wordt kennelijk weer ca 25C.

Groetjes