we-go-vegas-2.reismee.nl

Dinosaur

We zijn gearriveerd in Moab. Maar voordat ik daar wat over ga vertellen eerst de dag van gisteren.

In Vernal hadden we voor het eerst weer een hotelkamer na ons verblijf in Yellowstone. Wie er geboekt heeft weet ik niet, maar wij hadden een ruime kamer op de begane grond. De rest van de familie zat een etage hoger. Onze kamer was dermate ruim dat je er makkelijk in rond zou kunnen rijden. Dat bleek naderhand ook de bedoeling te zijn. Hij was rolstoel bestendig. De douche ook, en dat is zelfs op onze leeftijd plezierig. Zo hadden we lekker de ruimte en jaloerse blikken van de jonge heren.

We mochten ook beschikken over de buitenkeuken van het hotel. De eerste avond waren anderen ons voor, maar wij waren gisteren op tijd thuis en konden zo de anderen het nakijken geven.

We waren die ochtend naar Dinosaur park gereden. Dat is geen filmset van Jurassic park, maar een National Monument in de buurt van Vernal. Daar hebben ze een groot aantal botten en resten van dinosaurussen gevonden en tentoongesteld. Na een wandeling van 1 ½ mijl waren we weer terug bij het visitor center. Daar moesten de heren uiteraard hun Junior Ranger Badge scoren. Op de parkeerplaats was men bezig met het aanbrengen van een rode streep. In Amerika het teken dat daar niet gestopt mag worden. De natte rode streep werd beveiligd met een lint, zoals wij dat in Nederland ook kennen. Echter op het lint stond niet:

Pas op nat, of woorden van gelijke Amerikaanse strekking.

Maar: Crime scene do not cross.

Het lijkt nergens op en ook het lijk hebben we niet kunnen ontdekken.

In ieder geval waren we bijtijds thuis en konden de buitenkeuken in beslag en gebruik nemen. Het heeft ons goed gesmaakt en de gebruikers van de avond ervoor kwamen nog even kijken, maar vertrokken weer gauw.

Na het eten hebben we nog met veel plezier gebruik gemaakt van het zwembad en zijn daarna het bed ingedoken.

Vanmorgen onder een stralende zon vertrokken. Over het weer hebben we zeker niet te klagen, dus daar zult u ons niet over horen. We zitten nu in Moab en het wordt alleen maar heter. Zaten we gisteren tegen de 30 gr. vandaag gaan we daar ver overheen en de verwachting is dat we dat houden tot we volgende week vertrekken.

Het is nu de 4ekeer dat we in Moab zijn. De eerste keer in 2009 hadden we een cabin en alle andere jaren een huis. In 2011 zaten we in La Camino Drive 3393. We zitten nu in La Camino Drive 3389. Dus lekker in de buurt. Bij aankomst bleek de huisnummering niet helemaal logisch te zijn. 3393 zit naast 3389. Wij zijn onze eigen buren van 8 jaar geleden. Het voordeel van Apple is dat alle foto’s in de cloud zitten dus ook die van 2011. Voor het huis van de buren stond toen een grote zwarte Suburban LTZ. 8 jaar later staat er voor het huis van de buren een grote zwarte Suburban LT. We zullen beide foto’s plaatsen, als zoekplaatje. Zoek de verschillen.

Ook van het zwembad hebben we nog foto’s. Daar spartelde toen een kleine 1 jaar oude jongen, Nu zwemmen daar 2 grote druktemakers.

Terwijl ik dit schrijf staat Sky radio op met het nieuws van 06.00 uur. De weersverwachting:

overwegend zon, 19 – 22 gr en in de loop van de avond kans op regen. Altijd leuk om te horen. Niet alleen de tijd is hier verschillend. Ook het weer. Zoals ik al schreef: de komende dagen boven de 30 gr. Heb vooral geen medelijden met ons. Hebben we ook niet met jullie J.

Morgen gaan we naar Arches, nadat we vanavond heerlijk hebben genoten van de BBQ en de temperatuur.

Het wordt tijd dit verhaal nog als ochtendkrant bezorgd te krijgen. Jullie eruit wij erin.

Werk ze

de Polsbroekers

Een ruime kamer, ja nu mochten ze deze kamer boeken. Aangezien deze alleen boekbaar is voor 60+, ?
Crime scene op de parkeerplaats? Jullie hebben een mooie redelijk nieuwe auto, maar misschien stonden er wel een paar oude lijken, rijp voor de sloop!! Nog even en de jongens kunnen zich senior ranger noemen, aangezien ze zoveel badges binnenhalen.
En laat jullie vooral verwennen door het mooie weer daar, want hier is het niet het weer waarover je in een blog zou schrijven.

Hans en Marijke

Leuk om al jullie belevenissen te lezen.
Ook Noah heeft het schrijverstalent geërfd!
Mooi nu met de foto's erbij.
Krijgen we er een nog beter beeld bij.
Blijf genieten!

Oma zis.

Dag globetrotters! Og een weekje en dan is Nieuwegein weer kompleet. Ik heb van jullie verblijf in de States echt genoten. Jullie hebben weer veel gezien, maar ook Amerikaans gebuffeld. Gelukkig hebben jullie veel Miles gelopen en dus zal de weegschaal niet al veel schrikken! Ik wens jullie nog een mooie week met tropische temperaturen en........niet te woest gokken in Nevada! Groetjes uitIJsselstein