we-go-vegas-2.reismee.nl

Hallo Noah hier

Senna heeft zijn verhaal al kunnen schrijven en nu ben ik aan de beurt. Amerika is heel leuk. Zeker waar we nu zijn in Yellowstone. Ze hebben hier andere wilde dieren dan in Florida. Maar ze zijn net zo gevaarlijk. Die bizon is erg groot, niet alleen van dichtbij. De beren heb ik alleen van een grote afstand gezien, maar ik weet zeker dat die net zo groot en sterk zijn als een bizon.

We hebben al veel cabins gehad. Na Salt Lake City hebben we alleen in cabins geslapen. Dat is heel leuk want dan mag je vuur maken. De ene keer buiten in een vuurpot. De andere keer gewoon lekker binnen in de kachel. Nou ja kachel, hij werd ook gebruikt om beagels warm te maken, stokbrood op te piepen en melk warm te maken. Want het was een gietijzeren kachel met een platte bovenkant.

Het is nog steeds lekker weer, maar we hebben ook al wel regen gehad. De afgelopen nacht heel erg. Om 03.00 uur kwam het onweer van 2 kanten en ik lag te schudden in mijn bed. Om 6 uur kwam hij nog eens terug maar nu niet zo lang.

In Yellowstone zijn veel geijsers die stinken naar rotte eieren. Wel mooi is als ze heel hoog spuiten. Zoals de Old Faithful naast ons huis. We hebben ook nog gezwommen in een wilde rivier. Dat wilden wij wel want in Yellowstone kun je niet veel zwemmen. Ze hebben wel water, maar dat is of te heet, te koud of het stroomt te snel. Gelukkig gaan we hierna naar een hotel in Vernon en daar hebben ze een zwembad. Ook in Moab hebben we een zwembad dus dat zit wel goed.

Senna en ik zijn nu al 4 keer Junior Ranger en hebben nog een paar parken te gaan. Daar gaan we ook de opdrachten maken en krijgen dan ook weer een badge. Eigenlijk hebben we die al van een paar jaar geleden. Die waren van plastic. Ze zijn nu van hout en ze zien er nu nog mooier uit. We moeten het toch weer opnieuw doen want de antwoorden van de vorige keer weet ik niet meer. Ook hebben we de boekjes van toen niet meegenomen dus kunnen we de antwoorden ook niet overschrijven. Da’s ook niet eerlijk. Want je moet een eed afleggen bij de Ranger.

Maar die doen het ook niet eerlijk want bij de ene Ranger moest ik bij de eed zeggen dat ik mijn bord leeg zou eten en mijn kamer op zou ruimen en van een andere Ranger moest ik bij de eed zeggen dat als ik thuiskwam ik tegen mijn vrienden moest zeggen dat Ranger Kelly de tofste Ranger is.

Maar ik ga nu slapen want morgen moeten we een heel eind rijden. Hoewel, ik hoef zelf niet te rijden en kan gerust mijn ogen dicht doen morgen. Ik ga nog wel even een boekje lezen.

Tot gauw.

Reacties

Reacties

Pia

Wat een mooi verhaal Noah. Met de foto's van opa erbij kunnen we precies lezen en zien wat jullie allemaal beleven. Groetjes voor iedereen.

Leen en Marja

Hoi Noah,

Wat een spannende dingen maak je mee in Amerika! Bizons en beren, wauw. Even over de rivier..jullie hebben vást een vergiet in de cabin of het hotel Met een vergiet kun je zeven in een rivier. Mocht je dan klompjes goud vinden dan willen ome Leen en tante Mar er ook wel een paar..
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!